Αναρτήσεις

Ε, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΚΑΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ...

Εικόνα
Ας μείνει και κάτι όρθιο ρε παιδιά! Όλα στους ομπρελάδες και στους μπιτσομπαράδες;;; Καταλαβαίνει κανείς σας τον κατήφορο που παίρνει το νησί;;; Πρόσφατα συνεδρίασε το Συμβούλιο της Κοινότητας Στενής του Δήμου Τήνου. Ανάμεσα στα θέματα της συνεδριάσεως ήταν και η αίτηση περί μη εκμίσθωσης της παραλίας της Λειβάδας και βελτίωσης της οδού που οδηγεί σε αυτή.  Εισηγούμενος το παραπάνω θέμα ο πρόεδρος διάβασε τη με αρ. εισ. Πρωτ. 641/21- 01-2020 και εισερχ. Πρωτ. Κοινότητας Στενής 02/22-01-2020 την αίτηση “περί μη εκμισθώσεως της παραλίας της Λειβάδας Τήνου και βελτιώσεως του δρόμου που οδηγεί σε αυτήν” συνοδευόμενη από υπογραφές 1.170 προσώπων με πίνακα που περιέχει όνομα επώνυμο και πόλη και Χώρα προέλευσης. Στην αίτηση αυτή διατυπώνεται η αντίθεση για την εκμίσθωση τη παραλίας με τη χρήση ομπρελών και ξαπλωστρών η οποία έλαβε χώρα για πρώτη φορά το 2019 και η προτροπή για τη βελτίωση τους οδού πρόσβασης προς αυτή καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της αποτελείται από χωματόδ

ΠΑΡΕ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΟ ΚΩΛΟΠΑΙΔΟ...

Εικόνα
Προσπαθώ να φανταστώ το παρασκήνιο πίσω από τον αγώνα που κάνει ο επενδυτής και η κυβέρνηση για να μπορέσουν επιτέλους να καταστρέψουν τα νησιά.  Ή τον όποιο χώρο πρέπει να καταστραφεί με ανεμογεννήτριες ενώ υπάρχει αντίσταση από τον λαό. Φαντάζομαι τηλεφωνήματα, πυρετώδεις διαβουλεύσεις, απειλές μηνύσεων, απειλές κομματικές, απειλές πολιτικής εξόντωσης. «Δεν μπορεί ολόκληρο έργο να σταματάει για πέντε-δέκα παλαβούς!» «Πάρε τηλέφωνο το κωλόπαιδο και πες του πως αν συνεχίσει έτσι να ξεχάσει και κόμμα και παράταξη και μέλλον! Ούτε δημοτικός σύμβουλος δεν θα ξαναβγεί! Τ' άκουσες;» «Στείλε όσους μπορείς, σπάστε τους στο ξύλο, λακίσατε σαν τις κότες μπροστά στους χωριάτες!» «Στείλε κι΄ άλλους, να πήξει ο τόπος στα κράνη, να χεστούν απάνω τους! Καθίσατε και συζητάγατε μαζί τους! σπάστε τους στο ξύλο σου λέω! Αυτοί που είναι πίσω μου, και πίστεψέ με είναι πραγματικά μεγάλοι αυτοί που είναι πίσω μου, ανυπομονούν, βλέπουν την ανικανότητά σας και ανυπομ

ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΟΙ ΟΧΤΡΟΙ...

Εικόνα
...μόνον που δεν μπήκαν τώρα, εδώ και καιρό καραδοκούσαν και τώρα κάνανε το μεγάλο ντου.  Ναι, ανεμογεννήτριες, ναι, στην Τήνο οι πρώτες τρεις-τέσσερεις για να ακολουθήσει η μεγάλη ερήμωση μ ε την κατοστάδα τεράτων που θέλουν να φυτέψουν στο νησί. Ναι, θα τις πληρώνουμε από την τσέπη μας, το κάνουμε ήδη αλλά περνάει στα ψιλά και εξυπηρετεί και την "οικολογική μας συνείδηση" αυτό το ποσό που χρόνο με τον χρόνο θα μεγαλώνει, γιατί τα τέρατα όταν δεν παράγουν ρεύμα πρέπει να ταΐζονται για να μην ψοφήσουνε. Ναι, τα ματ, αυτοί με τα μπλε, οι ξένοι στον τόπο, θα σηκώσουν τα ρόπαλα για να δείρουν Τηνιακούς.  Δεν τους κοστίζει και τίποτε εξάλλου, αυτή είναι η δουλειά τους, τι στα Εξάρχεια ή στη Μόρια, τί στην Τήνο. Ναι, θα κάνουν ό,τι τους λένε οι αφέντες τους, που κάνουν ό,τι τους λέει η κυβέρνηση, που κάνει ό,τι της ζητάνε τα δικά της αφεντικά: οι "επενδυτές". Ναι, χιλιάδες τόνοι τσιμέντου θα νεκρώσουν τον τόπο για

ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥ

Εικόνα
Απλό: δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί μπάτσοι . Απλούστερο: α υτοί που είναι μπάτσοι δεν είναι αστυνομικοί. Ο μπάτσος πριν απ όλα εχθρεύεται τον εαυτό του.  Κι αφού δεν μπορεί να τον χτυπήσει, χτυπάει άλλους.  Ποιους;  Εκείνους που δεν του μοιάζουν, εκείνους που τον περιφρονούν, εκείνους που δεν καταλαβαίνει, άρα, εκείνους που φοβάται . Θέλει να πιστεύει πως εκείνοι δεν πέρασαν αυτά που έχει περάσει αυτός.  Το ξύλο στο σπίτι, ο πατέρας να δέρνει τη μάνα, τα αδέρφια, η περιθωριοποίηση στο σχολείο, όλα αυτά που αυτόν τον έκλεισαν στον εαυτό τους και τον έκαναν φασίστα,  ενώ τους άλλους, τους "απέναντι", τους έκαναν να βρουν τρόπους να σπάσουν τα ατομικά τους δεσμά και να ζήσουν αλλιώς. Είναι πλέον αργά.  Διάλεξε να ζει κρυμμένος.  Μέσα σε κράνος, πίσω από ασπίδα, τυλιγμένος στην ομοιομορφία της απρόσωπης στολής, στο χακί, στο μπλε, αναπνέοντας από την μάσκα αερίων, κρατώντας το υποκατάστατο των γεννητικών του οργάνων στο χέρι. Άμα δεν βλέπου

Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Εικόνα
Όλα "παραδοσιακά". Όπου γυρίσει το μάτι σου στις τουριστικές περιοχές όλα είναι "παραδοσιακά".  Παραδοσιακά ζυμαρικά, παραδοσιακά λουκάνικα, παραδοσιακά τυριά, παραδοσιακή ομελέτα, παραδοσιακός καφές, όλα παραδοσιακά. Παραδοσιακό όμως, είναι αυτό που σέρνει πίσω του μια παράδοση, που έχει να κάνει με την κουλτούρα του κάθε τόπου.  Το πώς φτιάχνανε το φαγητό, ποια συστατικά είχαν διαθέσιμα και χρησιμοποιούσαν, πώς μιλάγανε, πώς ξόδευαν τον ελεύθερο χρόνο τους, πώς έγραφαν, πώς τραγούδαγαν, εν ολίγοις, το πώς είχε εξελιχθεί η κοινωνική ζωή ενός τόπου μέσα από πάρα πολλά χρόνια ιστορίας και ποια ήταν τα παράγωγά της.  Λέω κάτι που δεν ξέρουμε; Όχι. Τώρα πώς από αυτό που είναι η παράδοση φτάσαμε να έχουμε παραδοσιακά μακαρόνια Στεμνίτσας για παράδειγμα, αυτό με ξεπερνάει.  Μακαρόνια με παραδοσιακά υλικά ναι, αλλά και τότε, τι είναι το παραδοσιακό;  Το αλεύρι, τα αυγά, το νερό; τι ακριβώς; Η συνταγή; Μα δεν έφτιαχναν ποτέ μακαρόνια στ

Ο ΠΑΤΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΤΟΥΛΑΙΝΑ...

Εικόνα
Ή με τίτλο λιγότερο πιασάρικο... ΤΟΤΕΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ Τα δημόσια πρόσωπα και μεταξύ τους (δυστυχώς) και οι πολιτικοί, αντιμετωπίζονταν ανέκαθεν από τις κοινωνίες σαν ζωντανά τοτέμ . Σαν πρόσωπα-αντικείμενα που τους αρμόζει λατρεία .  Λατρεία που σκοπό έχει να μας κάνει κοινωνούς του μεγαλείου του τοτέμ. Λατρεία που γίνεται μεγαλύτερη όσο το αντικείμενο της λατρείας βρίσκεται εντελώς έξω από τα δικά μας μέτρα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η χλίδα του Πατούλη και της Πατούλαινας... ...το πανάκριβο ντύσιμο   της Ελίζας Βόζεμπεργκ... ... αλλά και της Ευγενίας Μανωλίδου... ...οι απαστράπτουσες λιμουζίνες και οι ακριβότατες γραβάτες και τα χρυσά ρολόγια των πολιτικών... ... λειτουργούν ελκυστικά στο κοινό το οποίο γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν ανήκει σε αυτόν τον κύκλο, που αντιλαμβάνεται ότι ακόμη και αν αποκτήσει με κάποιον τρόπο τον απαραίτητο πλούτο, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει αποδεκτό στους κοινωνικούς κύκλους αυτών. Οι πολιτικοί κα