Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ

Ένα πράγμα είμαστε εμείς και ένα άλλο πράγμα είναι η αγορά.
Μέσα 'κει κινούμαστε, ζούμε, εργαζόμαστε, επιλέγουμε, συναλλασόμαστε. Η αγορά επηρρεάζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών μας, διαμορφώνει το σύστημα παιδείας, σχηματοδοτεί την ζωή μας.

Τί έρχεται, λοιπόν, στην αγορά, γιατί η ευρωπαϊκή κοινότητα νοιάζεται τόσο πολύ για το πού θα πουλιούνται τα φάρμακα και το ψωμί;

Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς αντέδρασε "η αγορά" στο νέο πολυνομοσχέδιο (τα αποσιωπητικά αφορούν συντομεύσεις):

"Το ενδεχόμενο λειτουργίας φαρμακείων μέσα στα καταστήματά της εξετάζει η αλυσίδα «Μαρινόπουλος»....που βλέπει θετικά τις κινήσεις... για την απελευθέρωση των αγορών ....μελετά ...τις δυνατότητες που πλέον παρέχει ο νόμος για το άνοιγμα φαρμακείων μέσα στα σούπερ μάρκετ... στην καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού ...αυξάνει τις επιλογές των καταναλωτών (με ποιά μέσα άραγε...).

Άρα, το κράτος που συντηρεί το σύστημα της παραπαιδείας και σου έχει πάρει μια περιουσία με τα φροντιστήρια για να βάλεις το παιδί σου στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου, σου βάζει ανταγωνιστή το σουπερμάρκετ!!! Εκεί, πιθανότατα, θα δουλέψει ο πτυχιούχος γιός σου με 600 ΕΥΡΩ τον μήνα...

"... η «Μαρινόπουλος» αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί πολύ πιο δυναμικά στην κατηγορία του «bake off».... χώρων «bake off», όπου θα ψήνεται και θα πωλείται ψωμί σε καθημερινή βάση σε όλα σχεδόν τα καταστήματά της μέχρι το τέλος του 2014.
Υπολογίζεται ότι οι πρώτοι 100 χώροι «bake off» θα είναι έτοιμοι μέσα στο επόμενο τρίμηνο, ενώ σε όσα καταστήματα δεν δημιουργηθούν τέτοιοι χώροι θα υπογραφούν συμφωνίες με τοπικούς φούρνους, οι οποίοι θα αναλάβουν να τα προμηθεύουν με φρέσκο ψωμί. "

Δεν χρειάζεται να πάτε, λοιπόν, στους φούρνους των ντόπιων αρτοποιών πλέον, ΚΑΙ το ψωμί μπορείτε να το προμηθευτείτε από τα σουπερμάρκετ! 

Θυμηθείτε εδώ το περίφημο ρητό:
ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΨΩΝΙΖΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΛΥΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΤΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΚΕΙ.

Πάμε παρακάτω, να δούμε ένα άλλο πρόσωπο του "υγειούς ανταγωνισμού":


ΦΤΗΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ RYANAIR:
"H Ryanair έκανε δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά με πολλές προσφορές, κερδίζοντας αμέσως την προτίμηση πολλών επιβατών...αν ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, τότε στα “ψιλά γράμματα” μιας κράτησης “κρύβονται” πρόστιμα και χρεώσεις που δεν μπορείτε να φανταστείτε…
....οι “Ιρλανδοί” επιβάλλουν πρόστιμο 79-90 ευρώ για πτήσεις εσωτερικού και 70 ευρώ για τις αντίστοιχες του εξωτερικού- σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν έχει κάνει web check–in (ηλεκτρονική κράτηση). .....οι υπάλληλοι παραπέμπουν για πληροφορίες στο Λονδίνο.
....τουλάχιστον δέκα επιβάτες πλήρωσαν πρόστιμο 80 ευρώ, ήτοι 800 ευρώ άμεσο κέρδος για την εταιρεία, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά. .Οι περισσότεροι επιβάτες ... δεν γνωρίζουν... η τσάντα ...πιάνεται ως χειραποσκευή και πως δικαιούνται μια μικρή τσάντα με διαστάσεις που δεν ξεπερνά τα 55 cm.

...θα πρέπει οι επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί γιατί φτάνοντας στο αεροδρόμιο καταλήγουν να πληρώσουν τρείς φορές πάνω το αρχικό εισιτήριο...

Πόση χαρά είχαν οι ταξιδευτές όταν έμαθαν για τα φτηνά εισιτήρια! 

Πόσες φορές, να ρωτήσω, μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε τα ομολογουμένως ΠΟΛΥ ψιλά γράμματα στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων του πλοίου;;; 
Μάλλον ποτέ, έτσι..;


Πού βασίζονται, λοιπόν, οι εταιρείες; 
Στην "θωράκισή" τους πίσω από νόμους, κανόνες και ψιλά γράμματα που θέτουν τον καταναλωτή σε κατάσταση άμυνας.

Υπάρχει όμως και άλλο πρόσωπο της αγοράς, που βασίζεται στην απλούστατη αλληλουχία σκέψεων: διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης, περιγραφή του πλαισίου που καλείται να κινηθεί, σαφείς στοχοθετήσεις και τέλος, υλοποίηση.
.
ΑΓΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ:
"Το νέο του πρόσωπο δείχνει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).

Στόχος η ένταση του ανταγωνισμού, η διαφάνεια στις συναλλαγές και η προστασία των καταναλωτών.
«Για πρώτη φορά οργανώνεται η ιχθυαγορά στην Ελλάδα και ξεχωρίζει η δημοπρατική διαδικασία από την εμπορική»

«Προχωράμε στη δημιουργία μικρών- μεικτών αγορών τροφίμων....με αρκετά υποκαταστήματα ανά την Ελλάδα όπως συμβαίνει και με τις ιχθυόσκαλες".

Πάμε τώρα στην ομορφότερη φράση που δείχνει τον δρόμο για όλες τις αγορές:


"Στόχος είναι να οργανωθούν καλύτερα οι τοπικοί παραγωγοί και να διαθέσουν σε μεγαλύτερες αγορές τα προϊόντα τους"

Δεν έχω άλλο να πω.
Από τις επιλογές μας κρίνεται το μέλλον όλων μας, η τύχη των παιδιών μας.

Επιτέλους, είναι επείγον να αποκτήσουμε αυτή την ρημάδα την καταναλωτική συνείδηση και να προσέχουμε σε ποιόν ακουμπάμε τα λεφτά μας!

Επιτέλους, πρέπει να βάλουμε μπροστά να σχεδιάσουμε τρόπους ανάπτυξης της ΓΕΩΡΓΙΑΣ, τουλάχιστον να παράγουμε αυτά που καταναλώνουμε!

Γιατί, είναι άλλο πράγμα ο πλούτος ενός τόπου και άλλο, εντελώς διαφορετικό, το κέρδος που κάποιοι ωφελούνται από αυτόν...



Δεν υπάρχουν σχόλια: