Αναρτήσεις

ΠΩΣ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ...

Είμαστε εμείς που μας στείλανε βασιλιά για να σταματήσουμε να τρωγόμαστε... Εμείς οι ίδιοι που στη συνέχεια μας συμφωνήσανε τα σύνορα και μας σύρανε στον δεύτερο βαλκανικό πόλεμο, η ΑΝΤΑΝΤ στην Θεσσαλονίκη και εμείς υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε... Μετά, είμασταν εμείς που μας δίνανε τα δάνεια με προκαταβολή των φόρων για να σταθούμε στο ιερό και καταραμένο σταυροδρόμι που μας  έρριξε η μοίρα... Είμαστε εμείς που μας λιανίσανε στον δεύτερο παγκόσμιο και ποτέ δεν βρήκαμε το κουράγιο να ζητήσουμε την τιμή μας πίσω, έστω σαν αποζημίωση για τα θανατικά της πείνας και τους εκτελεσμένους πατριώτες, εμείς που τους αφήσαμε να φύγουν όταν κατέρρεαν και σεβαστήκαμε την τιμή της υποχώρησης και το δικαίωμα του νικημένου και δεν αγγίξαμε τρίχα τους όσο μας αδειάζανε την γωνιά... Είμαστε εμείς που μετά ζητήσαμε από του ευνοημένους του κεφαλαίου, να μας στηρίξουν να κλείσουμε τις πληγές του εμφυλίου, που αφέθηκε να τρέχει όσο καιρό οι άλλοι νικημένοι στηλώνονταν στα πόδια τους και ΄κείνοι δώσανε

Παράστασις λαϊκή...

Εικόνα
Απόκριες, τελευταίο Σάββατο, πέσαν κι΄ενωρίς φέτος, είπαμε να βγούμε. Ψυρρή.... Απερίγραπτες τρύπες με πορτιέρη που σου κάνει το ρουσφετάκι να αφήσει έξι άτομα να κάτσουν σε τραπεζάκι των  δύο. Λέμε όχι και μετά ξαναλέμε όχι σε άλλον πορτιέρη που μας προτείνει ένα τραπεζάκι για όρθιους, με τα παλτά και τα μπουφάν στο χέρι. Γυρνάμε σ΄ένα μαγαζί που τόχε πάρει το μάτι και το αυτί μας εκεί κοντά στον Άγιο Φίλιππο. "Περάστε πάνω, έχει τραπέζια", και σκεφτόμαστε πως για νάχει τραπέζια, μάλλον μούφα θάναι. Μια κιθάρα κι΄ένα τρίχορδο, μαγαζί φτιαγμένο με τη μια τσόντα πάνω στην άλλη, πολύπριζα κρέμονται στο πουθενά, η διακόσμηση είναι τουριστικού τύπου,  ζητάμε να κάτσουμε κοντά στην κομπανία. Ο ένας με μια περούκα τεραστίων διαστάσεων, ο άλλος με ναυτικό κασκέτο κι΄ένα ψεύτικο μουστάκι που όλο του πέφτει. Και παίζουν...   Περνάνε όλο το ρεμπέτικο και πιάνουν Άκη Πάνου, Μπιθικώτση, μπουρνοβαλιά και ό,τι βάλει ο νους σου από ρεμπέτικο. Κυττάμς αριστερά

dark room

Εικόνα
Καλύτερα σκοτάδι. Έχω διαλέξει μιαν ίσια περίπου γραμμή, να μην πηγαίνει πολύ πάνω πολύ κάτω, να ξέρω πού περίπου θα την βρω σαν τη ζητήσω. Δεν θέλω των γιορτινών στιγμών  την ταραχή, ταλαιπωρία οι συγκινήσεις, το πλήθος και τα πρόσωπα. Ήρεμα, πάντα στον ίδιο τόνο οι ημέρες. Γιατί τρομοκρατούμαι  σαν αντιλαμβάνομαι  το πλήθος παρελθόντων ημερών, την ανημπόρια του παρόντος  και του φωτός την αποκαλυπτική  λευκότη.

ΛΥΠΟΥΜΑΙ...

Και τώρα που, τελικά, είμαι νεκρός, δεν βλέπω μεγάλη διαφορά. Με νοιάζει μόνο η σκόνη, που όλο και πιό ξεκάθαρα την βλέπω να αιωρείται γύρω μου, και σαν κινώ τα χέρια μου κινείται πίσω τους σαν ουρά κομήτη, σαν παιδί που κοροϊδεύει τον τρελλό του χωριού, σαν υπενθύμιση της γήινης ζωής μου. Το φως το νιώθω μόνον, δεν το βλέπω και μάλιστα, δεν ξεύρω αν είναι αίσθημα ή μνήμη του πώς είναι το φως. Λυπούμαι που δεν πρόλαβα να πω πόσο λυπούμαι για τ΄απογεύματα που σπατάλησα στον ύπνο, τις Κυριακές, που δεν κυβέρνησα τον χρόνο μου. Τώρα φωνή και ανυπαρξία δεν ταιριάζουν και δε μιλώ. Μονάχα σκέφτομαι έντονα και λέω σαν κάποιος σκεφτεί το ίδιο, πως εγώ τόκαμα. Πού θα τελειώσει όλη αυτή η ανυπαρξία, ξέρει κανείς...;

ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ

Εικόνα
Σήμερα είναι η τελευταία μέρα της παληάς ζωής και η πρώτη μέρα της νέας. Σήμερα πέθανε ο τελευταίος παλαιός κι΄έτσι, γεννήθηκε ο τελευταίος νέος. Τώρα κυττάω στο βάθος του πηγαδιού και βλέπω μόνο φως, καθόλου νερό και το φως είναι σαν από οθόνη τηλεόρασης, τρεμοσβήνει και πάντα εκεί είναι, δεν αφήνει να κοιμηθείς, να ξεξουράσεις το μυαλό και να καθαρίσεις τα μέσα μάτια.... Ώρα πέρασε... Μετά, όλοι σταθήκανε πάνω απ΄το ρέμα που πέρναγε παληά πίσω απ΄το χωριό και άρχισαν να ρίχνουν χώμα, χούφτες χώμα, σαν σε νεκρό που δεν λέει να σκεπαστεί και να μας επιτρέψει να τον ξεχάσουμε. Τα κοράκια του νησιού είχαν ως δια μαγείας χαθεί και έτσι στερούμασταν τον απαραίτητο πένθιμο τόνο ανάλογων περιστάσεων. Μια - δύο προσπάθειες για δάκρυα κατέληξαν σε ζαρωμένα μάγουλα και ηλίθια συνοφρυωμένα μάτια και μετά έπαψαν εντελώς. Στο βουνό ανέμιζε μια ακαθόριστη σημαία και τα παιδιά κατέβαιναν τρέχοντας την κατηφόρα, όπως πάντα, σαν απλά παιδιά, σαν από πάντα ξεχασμένα από μας, σαν από γεννημέν

Δέκα βήματα προς την ανάπτυξη

1. Φροντίζετε να δείχνετε ανήσυχοι, αλλά, όχι πανικόβλητοι 2. Φορτώστε τα λάθη στους προηγούμενους, αλλά, προσοχή!!!     Φορτώστε τα στους αμέσως προηγούμενους και όχι γενικά στους προηγούμενους γιατί μόλις πριν     από δύο εκλογικές αναμετρήσεις εσείς είσασταν  οι προηγούμενοι... 3. Πάρτε μέτρα, αλλά, πολλά έτσι ώστε,     στην περίπτωση που χρειαστεί να αποσύρετε κάποια από αυτά,     να απομείνουν αρκετά για να κάνετε       την δουλειά σας. 4. Ανακοινώστε περικοπές στα έξοδα του κράτους τις οποίες δεν θα κάνετε ποτέ,     έτσι κι΄αλλιώς κανείς δεν μπορεί να σας ελέγξει. 5. Ποτό, τσιγάρο και αυτοκίνητο είναι λαϊκές κατακτήσεις, των οποίων το αυθύπαρκτο κανείς δεν θα     αμφισβητήσει ποτέ. Φορολογήστε άφοβα. Η αύξηση της κατανάλωσης των συγκεκριμένων αγαθών θα     θεωρηθεί πράξη αντίστασης στα φορομπηχτικά μέτρα των ξένων κέντρων λήψης αποφάσεων. 6. Πάρτε γρήγορα πίσω τα μέτρα που προκαλούν άμεσες αντιδράσεις. Όποιος πλήρωσε, πλήρωσε, του     χρόνου θα σκεφτείτε άλλον τρ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...

Εικόνα
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο να γράψω... Απλώς ότι, ανέκαθεν φοβόμουν τα μόνιμα πράγματα, αυτά που δεν αλλάζουν ή αλλάζουν με πολύ κόπο. Ένιωθα πάντα μια ασφάλεια με τα μη-μόνιμα, με κατασκευές και αντικείμενα που κουβαλιούνται εύκολα, που αλλάζουν θέση, που κινούνται σαν ζωντανά στον χώρο. Και που όταν έρθει η ώρα να φύγουν, λόγω υπερβολικής χρήσης και φυσιολογικής φθοράς, να φεύγουν χωρίς πάταγο, να φεύγουν διακριτικά και να γυρίζουν στα αρχικά τους συστατικά ήρεμα και απλά. Βλέπω τα κατοικιά στην Τήνο, τις μάντρες, τα καταστέγια, τα πατητήρια, τα αλώνια. Δεν κρίνω εδώ την τέχνη τους ή την μαστοριά και την απόλυτη ένταξη στον φυσικό χώρο και στο τοπίο. Προσπαθώ να τα παρατηρώ όπως αποχωρούν σιγά-σιγά, χρόνο με το χρόνο και γίνονται ξανά πέτρες, χώμα, λάσπη. Χωρίς καμμιά προσβολή του χώρου, εν δυνάμει έτοιμα για περαιτέρω χρήση εάν απαιτηθεί, χωρίς ίχνος, χωρίς αυτό που θεωρώ πραγματική κόλαση, την ύβρι προς τον τόπο. Το τσιμέντο δεν είναι έν